Jedna rada ako byť šťastným


Napísala som už viacero článkov, ktoré som chcela zdieľať na svojom blogu ako prvé. Ale niekde som sa vždy zastavila a zmenila názor. Jednoducho ani jeden nebol dosť aktuálny, dosť dobrý, taký, s ktorým by som bola spokojná. Tak som si dnes povedala, že napíšem o tom, čo  teraz prežívam.
Okrem toho, že táto téma bude o tom, čo práve teraz žijem... príde mi, že je aj celkom vhodná až perfektná na úvodný článok. Predsa To/Ten, čo spôsobuje moje ( naše) šťastie je podstatou všetkého.
No ale teraz k tomu, prečo ste klikli na tento článok. 
Poviem vám  teda tú jednu radu ako byť šťastným. Trvalé šťastie vám môže „zabezpečiť“ jedine Boh a úprimný vzťah s Ním. Obávam sa, že teraz je väčšina z vás sklamaná a možno dokonca pobúrená, nahnevaná. Hovoríte si, že to hovorí každý kresťan a je to asi na každej kresťanskej stránke, profile. Alebo ak ste nikdy nečítali takýto profil, hovoríte si, to je aká blbosť ako mi môže nejaká vymyslená bytosť spôsobiť TRVALÉ šťastie. A možno ste dokonca aj kresťanky(ia) poznáte Boha, chodíte v nedeľu do kostola a občas sa aj ten Otče náš pomodlíte, ale necítite sa šťastné(í). A ak, tak určite nie vďaka Bohu.
Prosím neodchádzajte ešte z tejto stránky. Dajte mi pár minút na to, aby som vás presvedčila, že je to tak- že Boh je ozajstné šťastie.
Dôležité je vedieť, čo vlastne šťastie je. Ale keďže sa vždy ľahšie hovorí, čo veci nie sú, tak si povieme, čo šťastie nie je.

Šťastie nie je:

©      Keď máš dostatok peňazí, všetko oblečenie, ktoré chceš, všetkú drahú kozmetiku ( aj keď povedzme si úprimne na chvíľu by nás to potešilo )

©      Keď chodíš s najkrajším chlapcom zo školy, ani dokonca  keď chodíš s chlapcom, ktorý ťa ľúbi a ty jeho
©      Keď máš dokonalú postavu a máš perfektnú kondičku
©      Keď si najmúdrejšia z triedy, prijatá na najlepšie univerzity
©      Dokonca ani to, že si zdravá a máš super rodinu ( nebojte sa vysvetlím)

Netvrdím, že všetky tieto veci ťa nespravia na chvíľu šťastným, a ani to, že nebudeš mať pekný život, keď to všetko budeš mať... Alebo, že je  zlé, keď niečo z toho máš. Alebo, že nemáme byť vďační za svoju rodinu alebo zdravie. Jasné aj rodina, priatelia, zdravie je šťastie( áno viem teraz si protirečím) Ale je tu jedno veľké Ale. Nič z tohto ťa nespraví, tak šťastným ako Boh.
Teraz, keď už vieme, čo šťastie nie je, mohli by sme si povedať, čo šťastie je.

Asi väčšina z vás mi dá za pravdu, ak poviem, to, že šťastní nie sme len vtedy, keď skáčeme meter dvadsať. Niektorí by ste povedali, že je to príjemný, hrejivý pocit, proste sa cítite dobre. S tým by som aj čiastočne súhlasila, ale nie je to úplne to. Možno vás prekvapím, keď vám poviem, že šťastie môžete prežívať aj vtedy, keď ste smutní, nahnevaní, máte veľa práce, ste chorí, máte choré deti, proste aj vtedy, keď prežívate niečo zlé. Môžte byť šťastní  vďaka Bohu. Boh nám síce nesľubuje veľa peňazí, stále zdravie, najlepšiu rodinu a atď. Ale sľubuje nám, že bude stále s nami, že nás podrží, že nás stále bude ľúbiť, dáva nám nádej. A to nás robí šťastnými. Možno nie v reči tohto sveta, ale predsa.
A v tých chvíľach, keď sme na dne a voláme na Boha, on príde a daruje nám pokoj. Síce sa môže stať, že budeme ponorení do našich problémov tak, že Boha nebude počuť alebo nebudeme naňho volať a budeme mať pocit, že tam nie je. Ale On je stále s nami nezáleží na tom, čo cítime a či ho cítime. Možno mnoho z vás nechápe o čom hovorím, zdá sa vám to šialené, ale keď chcete zakúsiť ten pokoj to Šťastie, hľadajte Boha a raz ho nájdete a pochopíte.


No na začiatku som hovorila, že napíšem niečo o tom, čo sa  mi stalo DNES. Tak teraz vám napíšem krátku príhodu z dnešného dňa. Možno viac pochopíte, čo som vám tu dnes hovorila.
V poslednom čase som prežívala celkom ťažké obdobie. Nie preto, že sa mám veľa učiť, to naozaj nie...ale som v treťom ročníku a je to rok plný rozhodnutí. Musím už rozmýšľať o vysokej škole, chcem si robiť certifikát z angličtiny a mnoho ďalších vecí ohľadom, ktorých sa musím rozhodnúť.  Asi vám prídu tieto „problémy“ malicherné, ale ja som dosť stresový typ človeka a taktiež som občas príliš zodpovedná. Bola som teda v neustálom strese a bola som z toho unavená, keď sa niečo vyriešilo prišla ďalšia stresová vec a ďalšie rozhodnutie a do toho sa mi rúcali všetky moje plány. Bola som z toho veľmi vyčerpaná a cítila som sa smutná a pýtala som sa  Boha, kde je to šťastie, ktoré mi sľúbil, kam zmizlo.  Až som si dnes uvedomila jednu vec, že keď niečo od Boha chcem, musím si to žiadať a musím sa s Ním poriadne ROZPRÁVAŤ. A tak som si sadla a prosila Boha o pokoj, nech to vyrieši, nech mi pomôže a proste som mu vykričala všetko, čo ma trápi a zrazu som pomaly začala pociťovať ako mnou prúdi pokoj. Cítila som sa oveľa lepšie a už som išla taká pokojná pozrieť na instagram, kde jedna stránka uverejnila pesničku od Housefires – I´ll Give Thanks ( link nájdete TU)



 A v tejto pesničke sa spieva „prečo sa trápim, veď Boh vie, čo potrebujem“ ( voľný preklad) a ako som si vypočula túto pesničku bola som veľmi šťastná, pretože som si uvedomila, že Boh sa postará a že všetko dobre dopadne. Myslite na to, že Boh sa vždy postará.


Na koniec chcem len povedať, že je to téma ťažko opísateľná slovami a tiež ťažko pochopiteľná bez toho, aby to človek zažil. Tak ja len dúfam, že vám tento článok niečo dal. Ak máte k tomu akékoľvek otázky píšte do komentárov J



vaša Rebeka




  





    


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu