NEDOVOĽ STRACHU, ABY TI BRÁNIL ŽIŤ V RADOSTI
Z posledných udalostí  týchto dní mám pocit, že nad nami plávajú husté  mračná strachu, preto som sa rozhodla napísať tento článok. Chcem sa s vami podeliť s tým, čo prežívam posledné dni, čo mi Ocko kladie na srdce. Ako ste už asi  pochopili týka sa to strachu... Možno ste už aj vy zachytili u viacerých worshipleadrov alebo u kňazov, že dávajú červenú strachu a pozývajú Boha  do tohto času koronavírusu a karantény. A presne do tohto má volá Pán a chcem aj ja vás pozvať do boja so strachom. Chcem vás týmito pár slovami povzbudiť k odvahe.

Viem si predstaviť, že po vypočutí správ sa viaceré cítite beznádejne, pretože aj ja  som sa tak cítila. A čo som spravila, aby som sa toho zbavila ? Volala sa na Ocka a prosila ho  o pokoj a On mi ho dal. Ako sa píše v Mt 7:7 Proste a dostanete!  Ste Božími deťmi a máte  výsostné právo žiadať svojho Otca o čokoľvek. Tak vás k tomu pozývam, aby ste prosili.
Chcela by som vás teraz viacerými pravdami povzbudiť a pripomenúť vám aký je náš Boh veľký a mocný Kráľ. Jemu nič nie je nemožné. Viete si spomenúť na jedinú situáciu, ktorú by Ježiš nezvládol alebo by o nej vopred nevedel? Ja nie, a preto mu aj teraz verím, že sa postará. Lebo on je milujúci otec, veď nás miluje až tak, že za nás dal svojho jediného syna, tak prečo by teraz na nás zanevrel? Chcem vám pripomenúť, že Boh sa oslávi v každej situácii, možno nie, tak ako si to my predstavujeme, ale predsa... Veď to by nebol Boh, keby robil všetko podľa našich predstáv – ľudsky... on to robí božsky, tak ako si vôbec nevieme predstaviť. Ja verím, že Boh aj toto ochorenie využije na niečo veľké a hlavne dobré.  Veď toľké modlitby, čo sú teraz vyslovené nemôžu zostať navnivoč. Dôverujme mu, on najlepšie vie, čo robí.
Chcem vám ešte povedať Buďte odvážne!   Možno si pomyslíte, že je to nemožné, tak ako som si dlho myslela aj ja, ale nie je to tak. Rozmýšľala som nad tým, ako mám byť odvážna, keď sa nedokážem úplne zbaviť strachu. Až kým som raz na jedných chválach počula, že byť odvážny neznamená nemať strach, veď to by sme boli blázni, keby sme ho necítili. Byť odvážny, ale znamená poraziť strach... Teda cítiť strach, ale nepodľahnúť mu a pokračovať ďalej v tom, čo nám určil Boh. Síce to bude ťažké, ale ten pokoj a radosť potom za to stojí. Avšak žiaden boj nevyhráme sami, aby sme zvíťazili  potrebujeme Boha.
Pre toto všetko chváľme Boha, lebo on zvíťazil už pred 2000 rokmi. On už vyhral každý boj. Ako stojí v  Zjv 5:5 Lev z Júdii zvíťazil!!

Verím, že moje slová boli z Ducha a nie z bruchaJ, ako hovorí moja kamarátka, a niečo vám dali. Všimla som si, ale ešte jednu vec, u ľudí všeobecne, že sa na veci pozerajú väčšinou z tej zlej stránky, preto teraz pár pozitív karantény. Ako som už povedala, ľudia poukazujú na to ako nás karanténa obmedzuje, ako nikam nemôžme ísť, ako sa strašne nudíme, ako musíme byť doma stále s rodinou atď. No ja si myslím, že korona je aj požehnaním a liekom. Nebojte sa, nehovorím, že korona sama o sebe je dobrá, to určite nie. Ale náš Boh je taký dobrý otec, že využil aj túto úplne zlú a beznádejnú situáciu na niečo veľké a dobré. Možno ste si aj vy všimli, že sa  my (všetci ľudia) v tejto modernej dobe dosť vzďaľujeme od Boha, ničíme prírodu, robíme všetko sami, bez Boha, zabúdame na modlitbu a pravdy z Písma považujeme za staromódne. Preto mi príde, že Boh  z tohto času urobil takú ,,liečebnú kúru“. Aby som toto slovné spojenie vysvetlila.    Vzniklo u nás v triede na hodine matematiky. Týmto spojením naša učiteľka nazýva obdobie, kedy nám dáva každý deň päťminútovku, a to pretože sme si nerobili úlohy. Jej cieľom je, aby sme sa začali učiť, čiže naše dobro. A podobne sa podľa mňa teraz správa Boh. Robili sme veci zle, tak teraz máme liečebnú kúru, ktorá možno nie je úplne príjemná rovnako ako písomky, ale na konci tohto všetkého budeme  bližšie k Bohu.
A ako ja vnímam, že sa teraz približujeme k Bohu? Každý asi pocítil, že máme teraz viac času, niektorí až moc J, a teda viac času aj na modlitbu. Určite poznáte tú výhovorku ,že nemám čas čítať Písmo mám toho veľa v práci, v škole a atď. Vždy vravíme, že by sme sa chceli viac modliť a nemôžme. Boh nám teraz dal čas, tak sa modli, keď máš čas, už nehľadaj ďalšiu výhovorku. Preto verím, že je toto čas milosti, môžeme sa modliť koľko chceme a to vedie aj k osobnému rastu. Pretože ja neverím, že by Boh nič  neurobil s tým časom ,čo sme mu dali. On nám ho vždy vráti stonásobne. Tak vás/ nás povzbudzujem k modlitbe a k  zabudnutiu na výhovorky.
 Okrem toho si myslím, že je to čas milosti aj preto, že máme viac času na rodinu, že sme nútení s nimi tráviť čas. Verím, že teraz sa veľa rodín zblíži, že mnoho nezhôd sa vyrieši. Inokedy, ak sú doma nezhody môžeme odisť, utiecť...ale teraz tam s nimi musíme byť a musíme si to nejako vydiskutovať. Nehovorím, že hneď na začiatku to bude ideálne, ale verím, že veľa rodín vyjde z karantény zomknutá.
 V neposlednom rade to je podľa mňa obdobie vďačnosti. Ako sa hovorí, človek si uvedomí čo mal až keď to stratí. Tak je to aj v tomto prípade. Ja sama som si uvedomila ako som vďačná za ,,obyčajné“ stretnutie s kamarátkami v kaviarni, za objatia, za kino a pukance, za školu a spolužiakov, za učiteľov ( naozaj učiť sa bez nich je ťažšie), za to že môžem chodiť bezpečne v preplnenom meste, za možnosť cestovať, za veľkú rodinu a verím, že každý môže takto ešte dlho vymenovávať... Preto sa snažím teraz každé ráno Bohu ďakovať za toto všetko. Tak aj vás povzbudzujem Skúste každé ráno aspoň pár minút Bohu len ďakovať. Dúfam, že nám to vydrží aj po karanténe.  Ak aj vy vnímate ešte niečo iné, prečo je pre vás toto obdobie požehnaním, tak sa s nami podeľte dole v komentároch J

Nakoniec sem chcem pre vás pridať pár veršov z Biblii, ktoré si môžete v akejkoľvek chvíli úzkosti prečítať. Ako bolo povedané počas jedného live streamu na campfest.sk Buďme biblickí optimisti. Sýťme sa pravdou a každú informáciu o koronavíruse vyvážme večne pravdivou informáciou z Božieho Slova.

VERŠE Z PÍSMA:
©     2Kor 1:4On nás potešuje v každom našom súžení, aby sme mohli aj my potešovať tých, čo sú v akomkoľvek súžení, tou útechou, ktorou Boh potešuje nás.

©     Jn 12:46-  Ja som prišiel na svet ako svetlo, aby nik, kto verí vo mňa, neostal vo tmách.
©     Rim 8: 31Ak je Boh za nás, kto je proti nám?
©     Iz 41:10Neboj sa, veď som s tebou ja, neobzeraj sa, veď ja som tvoj Boh, posilňujem ťa, ba pomáham ti, držím ťa svojou spásnou pravicou.
©     Iz 41:13Lebo ja som Pán, tvoj Boh, čo ťa za pravicu držím, ktorý ti hovorím: ,,Neboj sa, ja ti pomáham.“
©     Ž 91 – 91:2,4,9,12,14-   celý tento žalm je super, ale vypísala som tie verše, ktoré sa mi najviac páčia
©     Prís 3:5Dôveruj celým srdcom  Pánovi a nespoliehaj sa na svoj um!

©     1Jn 4:18V láske niet strachu, a dokonalá láska vyháňa strach, lebo strach má v sebe trest, a kto sa bojí, nie je dokonalý v láske.
©     Dt 1:29- Povedal som vám: Nebojte sa ich a nestrachujte sa!

©     Tob 12:17- Anjel im však povedal: ,,Nebojte sa! Pokoj vám! Zvelebujte Boha po všetky veky!“
©     Jer 42:11- Nebojte sa babylonského kráľa, pred ktorým máte strach, nebojte sa ho – hovorí Pán, veď som s vami ja, aby som vás chránil a aby som vás vyslobodil z jeho ruky. ( babylonský kráľ= koronavírus ?)

©     Rim 8:28 – Vieme, že tým, čo milujú Boha všetko slúži na dobré


No a už úplne na koniec tu mám pre vás ešte pár chválových pesničiek, ktoré si púšťam, keď cítim strach.

 Worship piesne:
o    Pieseň chvály –Piarmusic
o    Ježiš, tvoje meno ako meč – Piarmusic
o    Tma sa trasie – Heartbeat
o    Duch prepukni v dážď- Godknows
o    Nad Slovenskom znie - Espé
o    Veríme Ti- Espé
o    Vládca- Espé
o    Zdvihni svoj hlas – Espé

Teraz je to už naozaj všetko. Dúfam, že sa vám tento článok páčil a dal vám niečo.

Vaša Rebeka



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu